Alla inlägg den 19 maj 2013

Av idsie - 19 maj 2013 12:12

Alltså jag är så sjukt sugen på att åka till Grekland så jag vet inte vad.......från att varit där 2 ggr om året i 10 år till att inte varit där på 2 år..............eller 1½ år nu.......så........I want to go!!!!!!!!!!!

När jag hörde det grekiska bidraget igår fick jag nästan tårar i ögonen för jag blev påmind om alla melodifestivaler jag suttit på en taverna och kollat därifrån!!!! Har varit där ofta just i maj. Nu lyssnar jag på denna låt och bebisen i magen får oxå lyssna på grekiskt nu så det lär väl bli en liten greklandälskare där.......he he

Av idsie - 19 maj 2013 11:39

Jag har börjat jobba och det var väldigt jobbigt. Fick gå hem och vila emmellanåt men det gick än så länge. Så jag försöker nu. Dock är vissa dagar värre än andra när jag jobbar lite mer. Vet inte riktigt hur jag ska orka det.

Det var väldigt mycket när jag kom tillbaka. ALLA bara flög på mig mig vart jag varit. Det fanns tre spekulationer sa dom 1 - Jag hade slitit ut mig på jobbet. 2 - Jag hade slutat. 3 - Jag var gravid var det nån som trodde faktist.

Jag sa det dock bara till vissa, andra sa jag bara sjukskriven, ingen anledning.

Men alla tyckte det var jättekul!! Dom blev väldigt överraskade.

V 16 i morgon!! Och blodprov för att kolla risker om kromosomavvikelser. Nervös!! Annars har oron lagt sig till största delen nu. Känner mig ganska lugn även om en gnutta oro alltid finns och jag är väldigt rädd om min bebis och allt jag gör.

Illamåendet är faktist bättre. Men det hänger kvar och dyker upp då och då. Och jag är väldigt orkeslös.

I torsdags kollade vi oxå ett radhus och vi vill ha det!!!!!! Blir nog dock bråk då fler vart väldigt intresserade. Men bud ska vi lägga. I fredags hämtade vi vår nya bil. Så fin!! Ska visa bild sen.

Så har varit väldigt mycket nu. I går körde vi runt lite och kollade även huset en gång till. Handlade lite och sen fikade vi på ett mysigt uteställe och åkte sen hem och grillade och kollade melodifestivalen med aloholfri cider för min del. Idag är första dagen jag tar det lugnt på ett par dagar. Skönt!! Men nu behövs städas här. Och beställas byxor!! Döm av min förvåning när jag skulle ta på mig byxor jag ej haft på 2 månader när jag gått hemma och 10 cm saknades i midjan!! wtf?!!?? Ändå har jag bara gått upp 2 kilo nu sammanlagt. Men magen!! Ser inte det själv för har alltid kunnat ha lite uppsvullen mage när jag ätit. Men nu måste den vara stor!! Ska ta bild i veckan.


Ovido - Quiz & Flashcards