Alla inlägg under juli 2013

Av idsie - 27 juli 2013 10:00

Brorsans stora dag har kommit.

Hörs med bilder!

Här är bilderna! Vill av respekt inte visa för mycket.

     

Av idsie - 17 juli 2013 17:23

Varit hos barnmorskan idag och mätt magen och lyssnat på hjärtat. Allt var precis som det skulle!!

Så känns så skönt. Enligt hjärtslagen var det en pojke om man ska gå på myterna precis som vi tror att det är.

Det spelar absolut ingen roll vad det blir för jag vill bara ha min bebis. Men jag vill ha en flicka tillslut iaf. Så jag kommer fortsätta tills det blir en flicka oxå. För det är roligare grejer att köpa till en flicka och sen blir det roligare för mamman med en dotter när den är större som man kan prata mer med och som man står närmare på ett annat sätt och gå och shoppa och så med. Nu är det kul med en pojke för brorsans bebis som oxå är född detta år och sysslingens är pojkar så då kan alla leka. Och en söt liten pojk som liknar sin pappa som är så söt hade varit kul.

Så därför är första barnet lika kul vilket tycker jag. Jag vill bara ha min bebis och mysa med!!

Lille Kalle blir det iså fall. Nog spekulerat om det. Annars är det lilla Ella.

Nu har vi kollat på vagn och det blir en brio. Allt nytt ska köpas. Blir dyrt det här. Typ 15.000 skulle jag tippa allt går på ihop. Nu har jag sparat till min bebis så jag har det och jag ska dessutom få vagnen av svärföräldrarna.

Blir en bortskämd bebis detta. Han/hon ska få allt som han vill precis som jag fick när jag var liten.

Nu dricker jag en låtasasöl här och ska se ett avsnitt av våra bästa år och sen ska vi grilla kyckling och till det blir det tzatzikisås och grekisk sallad med klyftpotatis.

Skönt med semester. Sen kommer jag bara jobba en månad efter jag börjat jobba igen för barnmorskan sa att jag skulle söka om ledigt 2 månader innan pga mitt hårda jobb. Blir skönt, men drygt samtidigt och jag kommer sakna alla. Men nu är det bebis som gäller!!

Av idsie - 16 juli 2013 20:57

   

Av idsie - 15 juli 2013 21:01

Dagen har spenderats i Ullared där det inhandlats en hel del babygrejer för ca 3000 kr!!

Och då köpte svärmor nästan lika mycket till. he he Nej, men hälften i af.

Var riktigt kul att handla till bebisen!!

Men dom stora grejerna köper vi här i en riktig barnaffär. Sen ska vi till Ikea oxå och inhandla en babybyrå för jag har så sjukt mycket kläder till bebisen nu. Blir en riktigt bortskämd liten bebis det här.

Brorsan vart ju först med bebisen i vår familj. Men vi är först i pojkvännens.

Första semsterdagen i dag. I morgon ska vi oxå i väg, blir grillning hos pojkvännens mormor och morfar och onsdag ska jag till bm. Torsdag en runda på stan för att handla presenten till bröllopet. Blir ett presentkort i resebyrån.

Fredag drar vi i väg på hotell över helgen. Mys! Pojkvännens födelsedag då ju.

Så veckan är fullspäckad. Sen ska jag boka in en tvätt tid och tvätta upp alla bebisgrejer. Tar typ en hel dag. Måste nämnligen rensa här hemma oxå för att ens få plats med alla babygrejer i skåpen.

Nästa vecka blir det Ikea då sen ska vi ut med pojkvännens kompis på jobbet med båten en dag. Dom ska oxå ha barn, fast i januari. Så blir kul. Sen nästa lördag är bröllopet. En massa nu!!!!!!!!

Av idsie - 7 juli 2013 13:03

Så har denna bebis börjat nu. he he

Jätteskönt och jätteglad att bebisen börjat buffa som en liten buse där inne nu.

I gårkväll när jag la mig så skulle inte bebisen lägga sig. Han/hon buffade så jag inte kunde sova. Kul det var!! he he

V 23 nu!! Åh, vad skönt att tiden går att det går bra!!! Bara ca 4 månader tills min bebis kommer ut!!!!!

I går vart det svensexa för brorsan. Pojkvännen var med. Så jag var själv hela dagen. Solade lite, typ 1 timme. Men stekte inte och skyddade magen. Vill ha liiiite färg iaf till bröllopet. Är ju kritvit för fan. ha ha

På kvällen blev det pretty little liars säsong 4 som pojkvännen fixat åt mig så jag hade 4 avsnitt. Älskar den serien!

Idag blir det lugnt och jag ska laga stek. Sen är det bara 1 v kvar till semester!!!!! Sen 5 v semester!!!!!!

Blir dock en lugn semester då jag är gravid och vi sparar till huset fortfarande. Men lite hotellnätter blir det runt om i Sverige och lite dagsutflykter.

Nästa vecka blir dessutom superlugn då dom flesta kunder jag är inhyrd hos själva har semester, så blir bara halvdagar!! 

Vi känner lite panik att vi inte hittat nåt hus, men vi kan inte bara ta nåt. Det måste vara rätt. Alla tycker vi är så besvärliga. Men det skiter vi i. Vi ska hitta rätt. Inte bara ta nåt. Så ska det vara med allt. Leta, ge inte upp vad det än är förrän det känns hundra för då blir man aldrig riktig nöjd sen.

Så vi får bo här några månader med bebisen, sen måste vi flytta till våren. Det är ju en 3:a mitt i centrum, så det är lugnt så. Men problemet är att vi vill bort från stan och att det är sånt sjukt liv utanför på helgkvällar när dom festar och vardagsmorgnar från affären brevid när det kommer varor. Så känns lite drygt med boendesituationen men allt kan ju inte vara perfekt.


Av idsie - 4 juli 2013 16:57

Tycker mig känna buffningar nu från bebisen!!

Längtar tills mötet hos bm om ca 2 v så man får lyssna på hjärtat.

Är så nojjig av mig. Har haft ont i magen i början av veckan, blev jätteorolig, men visade sig vara magknip och tarmarna. Det gick över. Men gud, ska jag nojja mig för allt som dyker upp hur ska jag klara 4 månader till?!

Varje dag är en ny dag som jag undrar hur jag ska må och vad jag ska ha för symptom.

När jag sen böjde mig ner för att pröva ett par skor klämde jag ju magen så det kändes obehagligt så då blev jag nojjig för att jag klämde bebisen. Ja, ni hör ju!!

 

Ovido - Quiz & Flashcards