Alla inlägg den 25 augusti 2013

Av idsie - 25 augusti 2013 12:44

Hej bloggen!!


Vilken jobbigt vecka det var sen jag började jobba.........alltså jag orkar inte. Helt slut vart jag varje dag, behövde typ bara gå hem och lägga mig. Nej, jag orkar inte känner jag. Börjar bli riktigt jobbigt att springa runt så, gå hela dagen och böja sig ner 50 ggr och bära rätt tunga saker. Sen i fredags kände jag ett tryck neråt och hade svag mensvärk igår, sen ilningar och stickningar där nere. Ska kolla upp detta i morgon så det inte är urinvägsinfektion. Kan vara bebisen som trycker på nerverna eller fixerar huvdet neråt läste jag. Så behöve inte vara nåt. Men man blir ju orolig att få sammandragningar så bebisen kommer för tidigt. Har ju varit en massa stress och fysiskt ansträngande i veckan.

Sen kan man känna svag mensvärk nu när det växer så efter v 30. V 30........helt sjukt att jag är där nu!!!!!! Bara 8-10 v kvar tills jag får träffa min bebis.

Blev dock lite stressad nu...bäst vi snart bygger upp barnsängen och fixar med allt ju. Hjälp, är livrädd för den dagen man få värkar och ska åka in......hur ska jag klara det?! Hur känns det?! Vad kommer hända?! Vad väntar?!

Ahhhhhhhhh!!!!!!!!! Bebisen har börjat ändra rörelsemönster nu så det märks den är större. Blev orolig först när det var mindre.....alltså orka denna oro!! Den sparkar inte lika mycket och rör sig istället mycket mer!! Vänder och drar sig där inne. Hela magen rör sig och i bland sparkar den så det känns lite väl mycket.

I går hände nåt förvånandsvärt........farmor ringde. Vi har ju varit lite ovänner, eller i af inte pratat på typ 1 år pga vissa omständigheter. Så hon har tjurat pga jag sa vad jag tyckte. Men nu är vi vänner!! Känns skönt!!

Har saknat min roliga tuffa farmor.

I dag ska vi på kalas hos pojkvännens släktingar.

 

Ovido - Quiz & Flashcards