Alla inlägg den 18 september 2013

Av idsie - 18 september 2013 09:15

I går vart vi på visning av förlossningen. Var med 5-6 andra par. Först föreläsning typ i 1 ½timme, sen visning i en halvtimme. Jag kände mig snurrig. Trodde det var för att jag är så rädd för att föda, men har känt mig lite yr då och då. Är väl nåt man kan vara nu vid denna tid tror jag om bebisen trycker på nåt blodkärl. Den är ju stor nu!

Väger 2 kg och är 40 cm lång.

Man fick ju veta hur allt går till på visningen, men jag vet inte om det är bra egentligen. Jag är ännu räddare nu. Förr visste dom ingenting när jag pratar med mamma eller svärmor eller vem som. Jag vet EXAKT typ känns det som. Har ju läst så mycket med. Och grejer som INGEN förut sa har man fått reda på. Man skiter ner sig, man spyr och det gör som ondast när bebisen ska passera spinneketaggarna i bäckenet. Hjälp, alltså jag kände bara jag vågar inte gå dit!! ha ha

Jag vill ju ha min bebis mer än nånting annat i hela världen och längtar så tills den kommit ut och vi kan gosa med varandra. Men precis när det händer, när allt sätter i gång och hur sätter det igång?!??! Och hur känns det då?!?!?! Det är ju så fullständigt livrädd för!! Varför måste det göra så ont att föda ut en bebis??? Det ska ju vara naturligt. Men men, jag måste ju gå dit. he he

Skapa flashcards