Alla inlägg den 22 september 2013

Av idsie - 22 september 2013 11:15

Detta har varit en riktig fixarvecka. Vi har fixat allt här hemma till bebisen och lite till oss själva med. Köpt nytt, slängt gammalt och ställt ner i förrådet. Gjort om och planerat. Nu är vi ganska redo för bebisen. Så redo man kan bli. he he

Har läst på en hel del oxå hur man tar hand om sin nyfödda bebis nu. Hur man lyfter upp den, ammar den,  badar den, byter på den, klär på den och allt sånt. Jag / vi vet ju ingenting typ känns det som. Men nu känns det bättre. Blev nämnligen lite rädd i natt när jag fick som värkar, men antar det det var förvärkar eller tarmarna för det är bättre idag förutom lite svag mensvärk och att jag är dödstrött. Typ vilat hela dagen. I går var vi ju ute och åt och firade pappas födelsedag lite i efterskott. Åt lite stark mat kanske på thaien. Kände mig även lite yr igen. Antar att lite måste man ju känna så här i slutet iaf. Har inte känt så mycket alls utom i början med illamåendet förutom en busig bebis som rör sig hela dagarna i typ 3 dagar sen lugn en dag. Hela magen gungar. he he Bebisen hade ju vänt sig med huvudet neråt, men jag är övertygad att den vänt sig tillbaks igen även att dom inte brukar göra det. Känns så. En riktig liten busunge kommer det att bli.

Sen har jag ju lite ryggont i bland och svårt att sova.

Helt otroligt att det är en färdigutvecklad bebis där inne. En blandning av mig och min älskling. Undrar så hur hon/han ser ut???? Och är det en hon eller han?!!? Har vi rätt att det är en pojk? Trodde på flicka första halvan av gravidteten men nu är jag övertygad att det är en pojke. Vill ha båda!! Åh, vad jag längtar efter min söta bebis ligger och myser här hemma i sitt babynest. Bebisen har fått precis allt det finaste och allt nytt!!

Lyxbebis!! he he

Här är lite bilder från igår.

Ovido - Quiz & Flashcards