Alla inlägg den 2 oktober 2013

Av idsie - 2 oktober 2013 18:20

Allt går bra med min fina lilla bebis i magen. Den är stor nu, jag är ju ändå i v 35. Så den väger väl 2.3 kg ungefär och är ca 45 cm. Det är början på oktober och jag ska ha i början på november......min bebis är snart här. Herregud, ofattbart......om ca en månad har jag en bebis här hos mig. Jag är helt förberedd nu med allting och jag börjar längta mer och mer efter min bebis, så mycket att man släpper rädslan för förlossningen. Man bara vill ha sin bebis och få klara vad som helst bara man får den.

Jag mår bra annars, men lite tung börjar magen bli nu och jag har ju lågt blodtryck så jag blir svimfärdig så jag är lite rädd att gå ut. Dagarna bara går här hemma, i bland drygt, men ändå lugnt och skönt att vara hemma. Hade inte orkat jobba. Är dödstrött oxå av det låga blodtrycket. Och man går hemma och tänker på att man ska känna bebisen varje dag. Det är oroligt tycker jag då den är jättelugn vissa dagar och jätteaktiv andra. En del säger dom ska röra sig lika mycket varje dag, men min bebis är en periodare och nu har jag hört många fler som oxå har det. Man blir ju skrämd av allt som står på internet! Kollade precis på sos-på liv och död och en skulle föda barn. Hjälp, jag blev både livrädd och rörd så jag grät........herregud när bebisen kommer ut på bröstet, vi kommer gråta ihjäl oss både min pojkvän och jag.......så häftigt.......där är den lille som man undrat så över och längtat så efter.....finns inte ord.........speciellt inte när jag varit så rädd att förlora denna bebis efter mf innan och då när den verkligen är där hos mig i trygghet. Då släpper ju allt och jag blir lyckligare än nånsin.  Älskar min pojkvän så mycket! Han är världens finaste! Tack vare honom klarar man allt!! Finns inte många som honom. Både snygg, snäll och pålitlig!! Han har precis allt. Inget att klaga på hos honom. Finns ingen perfekt - men han är fan det!

Skapa flashcards