Alla inlägg den 28 november 2013

Av idsie - 28 november 2013 14:54

Ja, min bebis har kommit och allt har gått bra. Har bara inte haft tid att gå in här och skriva.

Förlossningen var jobbig, berättar om den en annan dag. På bf+3 gick vattnet och på bf+5 kom han ut.

Så blev inlagd i väntan på att det skulle sätta igång och det gjorde det efter 2 dagar med oregelbundna värkar. Var väldigt jobbigt. Jag trodde ju det skulle vara jobbigt att föda oxå. Var ju verkligen livrädd.

Det blev en liten pojke, precis som jag trott hela tiden. Det var lille Karl. Det var pappas första ord när han kom ut........med gråten i halsen sa han "det var lille Karl". Jag börjar nästan gråta nu när jag bara skriver det.

Åh, vad underbart när min fine lille pojke kom ut och tittade sig omkring och skrek med en gång. Sen bara tittade jag på honom hela tiden när han låg och sov och hur trött jag än var på natten, ville jag bara titta på honom.

Han är så söt!!!!!!!!!! Liknar mig säger alla. he he

Det var en rätt liten bebis 3370 gram och 48 cm. Det tyckte jag var bra. Var ju rädd att få en för stor bebis.

Fick bara en jätteliten bristing. Men trycka ut honom var nåt sjukt fruktansvärt. Det trycket neråt var som att hela rumpan ville dras genom marken och var tvunget att sprängas bort annars skulle man inte få ut honom så typ kändes det. Fy fanken. Det vill jag inte göra om. Och när huvudet satt fast och skulle tryckas ut, den smärtan och den svedan......herregud. Men när han sedan kom ut släppte ju all smärta konstigt nog. Men glömmer det som folk säger att man gör, nej du, det lär jag ju aldrig göra.

Amningen var oxå nåt som var lite besvärligt att få igång, något jag inte visste något om alls att det skulle vara så.

 

Skapa flashcards